Yks niistä asioista mikä mua toisissa ihmisissä ärsyttää on nimenomaan kermaperseily. Jotkut on vaan niin tottuneita siihen että on varaa tehä mitä lystää ettei ne enää edes tiedosta sitä. Ne aattelee et on ihan normaalia käydä joka vuosi ulkomailla lomailemassa ja kuvittelee et kaikki muutki tekee niin, et kaikil on varaa tehä melkein ihan mitä vaan. Jos halutaan uusia vaatteita, niin isi tietenkin maksaa. Huone on sisustettu ikeasta ostetuilla huonekaluilla, kouluun tullaan 500 metrin päästä isin ostamalla peugeot skootterilla, vanhojentanssipuvut, kevätjuhlapuvut, rippimekot ym. joka juhlissa uudet, lapsilisä menee suoraan tilille, että voi ostaa aikuisena vaikka talon ja taas kuvitellaan että se on ihan normaalia ja et kaikilla ihmisillä on asiat näin. Kaikilla ei kuitenkaan ole asiat niin. On ihmisiä jotka ei oo ikinä käyny ulkomailla, jotka saa uusia vaatteita kerran vuodessa, ei ole eikä tule ikinä olemaan varaa ostaa taloa, autoa, moottoripyörää tai edes uutta tietokonetta ilman lainaa.

Siitä oon ilonen et me ollaan Jonnen kanssa siinä suhteessa samanlaisia että kumpiki on oppinu elämää vähän vaatimattomammin. Mun mielestä on ihan hyvä, että ihminen oppii jo pienestä pitäen että kaikkea ei saa mitää haluaa ja että asioiden eteen pitää tehäki jotain. Mitä ne kermaperseet tekee sitten kun äiti ja isi ei enää maksakaa kaikkea? Lähteekö ne opintotuella kiinaan jos huvittaa? Mä oon käyny elämäni aikana 2 kertaa ulkomailla. Eka kerta oli ku mummi vei mut 9-vuotiaana viroo. Toka kerta oli ku peruttiin joulu (ei jouluruokia, ei lahjoja, ei mitään) ja lähettiin viikoks koko perhe gran canarialle. Mua korpee ihan sikana aina ku joku kysyy et "Ooks sä menos mihkää ulkomaille lomal?" tai et "Käviks sä lomal missää? Me oltii bulgarias kaks viikkoo" ihan kun se ois jotenki itsestäänselvyys et kaikil on varaa lähteä.

En nyt siis tarkota tällä sitä et "yhyy oon köyhä en pääse koskaa ulkomaille" vaan sitä että se on ihan normaalia ettei ole varaa kaikkeen. Epänormaalia kermaperseilyä on se et saa kaikkea kun on niin paljon rahaa. Sit ku mul on lapsia ni en tosiaankaan osta niille kaikkea mitä ne haluaa (tuskin mul on varaakaan ostaa) koska haluan et ne pärjää myöhemmin elämässä ihan omillaan.

Tämmönen vuodatus tällä kertaa. Alko vaan vituttaa kun ihmiset ei ymmärrä.